سیستم لیمبیک

سیستم لیمبیک

سیستم لیمبیک چیست و چگونه از آن برای ایجاد و تقویت اعتماد به نفس خودمان استفاده کنیم؟

در قسمتی از مغز میانی ما قسمتی به نام سیستم لیمبیک وجود دارد که کارهای زیادی را به عهده دارد. این دستگاه عامل زندگی احساسی ما و فعالیت‌های مغزی، مانند یادگیری و شکل گرفتن خاطره‌ها می‌باشد. دستگاه لیمبیک چرایی لذت بخش بودن برخی چیزها، مانند غذا خوردن، و علت برخی بیماری‌ها در اثر فشار روانی، همچون فشار خون بالا را توجیه می‌کند.
کار مهم دیگری که سیستم لیمبیک انجام می‌دهد و مدنظر ماست تعمیم دادن و کپی کردن است. مثلاً موقعی که ما یک کاررا با موفقیت به انجام می‌رسانیم، این قسمت از مغز ما تعمیم می‌‌دهد که “بله می‌توانم کار بعدی را هم با موفقیت به انجام برسانم.” مثال دیگر این است که وقتی به یک شهر یا کشور خاصی می رویم و آنجا یک نفر با ما برخورد مناسبی دارد مغز ما تعمیم می‌دهد که آدمهای این شهر یا کشور آدمهای خوبی هستند و یا برعکس وقتی آنجا یک نفر با ما خیلی سرد و بی‌عاطفه برخورد می‌کند مغز ما نتیجه می‌گیرد که مردمان این شهر یا کشور بسیار سرد و بی‌عاطفه‌ای هستند. حالا ما چکار کنیم که از این سیستم به نفع خودمان استفاده کنیم و کاری کنیم که ما را در چرخه موفقیت دائمی قرار دهد.
تنها راه استفاده از این سیستم قدرتمند این است که از کارهای کوچک و ساده شروع کنیم. و بعد از این که این کار ساده را با موفقیت پشت سر گذاشتیم با احساس و هیجان بالا به خودمان بگوییم ” آره ، من می توانم.” و بعد از آن سراغ کارهای بعدی که مقداری سخت‌تر هستند برویم و بعد از اینکه آن را نیز به خوبی به اتمام رساندیم، باز با احساس خوب و هیجان به خودمان بگوییم که بله من می‌توانم. با این کار سیستم لیمبیک ما به نفع ما به کار می افتد و ما به راحتی در چرخه موفقیت های پی‌در‌پی قرار خواهیم گرفت.
یکی از مشکلات افراد یکه دچار سرگیجه شده اند استرس زیاد و ترس آز بازگشت سرگیجه است
این افراد با سرعت زیاد ی در حال چرخش در مطب های پزشکی هستند و فکر می کنند که تغییر مداوم پزشکان به درمان آنها کمک می کند.
علاوه بر تشخیص دقیق سرگیجه و درمان توانبخشی
یک بخش دیگر این بیماران بهبود سیستم لیمبیک می باشد.