درمان وزوز گوش

درمان وزوز گوش

درمان وزوز گوش

درمان توانبخشی : در در مان توانبخشی وزوز گوش ابتدا شنوایی فرد مورد آزمایش قرار گرفته و سپس مشکلات موجود در مسیر شنوایی توضیح داده می شود. 

نوع وزوز گوش از نظر زیری ،بمی و شدت آن و اینکه صدای گوش فرد بیشتر به سوت شبیهه است و یا خش خش مشخص می شود.

سپس ارزیابی میکنیم که وزوز گوش چه عوارضی را برای فرد ایجاد می کند. آیا باعث بی خوابی و یا عدم تمرکز او می شود و یا خیر

سپس بر اساس یافته ها برای مشکلات او جلسات توانبخشی وزوز برنامه ریزی می شود.

درمان با استفاده از محرک های صوتی:

امروزه فناوری نوین در مهار کردن وزوز گوش نقش بسزای را ایفا می کنند. این بدان معناست که به مغز اجازه دهید بشنود. بنابراین توجه خود را بیشتر از صدای وزوز  به صداهای خارجی متمرکز کنید.

نویزرها( تولید کنندگان نویز برای کاهش وزوز گوش)

نویزرها غالبابرای افرادی کاربرد دارند که به افت شنوایی دچار نیستند.آنها شبییه سمعک هستند .تنها تفاوت آنها با سمعک این است که صدای محیط اطراف را تقویت نمی کنند. نویزرها زمزمه هایی تولید می کنند که به صورت ادغامی با وزوز گوش، حواس بیمار را از وزوز منحرف می کند . به طور عمومی نویزرها برای رهایی از وزوز گوش بسیار توصیه میشوند

سمعک ها(وسایل شنوایی)

در اکثر مواقع استفاده از سمعک به طور همزمان باعث افزایش شنوایی و کاهش میزان شدت وزوز گوش می شود. این بدان علت است که با افزایش سطح شنیداری ، شما راحت تر می توانید وزوز گوش را نشنیده بگیرید . سمعک ها صداهای محدودی را قبل از آن که این صداها به گوش شما برسند در میکروفن تقویت می کند این امر این امکان را برای کاربران فراهم می آورد تا به نویزها ، صداها و تن های اطراف بهتر تمرکز کنند.صدای خش خش برگ درختان جنگل، گفتگوی دوستانه ویا شنیدن آهنگی دلنواز تاثیر شنوایی خوشایندی را برای شما به ارمغان می آورد.و به طور خودکار دامنه وزوز گوش را محدود می کند

در بسیاری از موارد به محض روشن کردن سمعک ، کاربران به ندرت صدای وزوز را می شنوند . و در برخی از موارد صدای وزوز با روشن شدن سمعک اصلا شنیده نمی شود.

سمعک هایی با عملکرد دو گانه

برخی از سمعک ها دارای مشخصه تولید کننده نویز برای کاهش وزوز گوش هستند. 

این مشخصه چه ویژگی می تواند داشته باشد؟؟؟

از آنجایی که یک سمعک تنها می تواند صدای اطراف را تقویت کند برای درمان وزوز گوش راهکار موثری به شمار نمی آید. در اینجاست که عملکرد نویزر بسیار موثر واقع خواهد شد.در چنین شرایطی نویزر ، نویز های آرامی تولید می کند که باعث میشود حواس کاربر از شنیدن صدای وزوز گوش تا حدی منحرف شود.

در سمعک های جدید برنامه های شنوایی بسیاری وجود دارد که تنها با فشار دادن یک دکمه قابل انتخاب هستند.عملکرد سمعک به طور خاص ، عملکرد نویزر به طور خاص یا ترکیبی از این دو عملکرد .

متخصصین شنوایی شناس شما،؛ در این راستا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهند داد.